Gegevens die u verstrekt
Dit zijn de gegevens die u aan ons geeft wanneer u onze klant wordt of onze producten en services gebruikt. Deze gegevens bevatten bijvoorbeeld uw naam, e-mailadres, uw adres, uw telefoonnummer, enz.
- Voor- en achternaam
- Aanhef (Dhr./Mevr. etc.)
- E-mailadres;
- Uw mobiele nummer;
- Uw woonadres;
- Betaal- en factureringsinformatie, zoals bankrekeningnummer;
- Bedrijfsnaam
- KvK-nummer
- BTW-nummer
Hoe gebruiken we uw persoonsgegevens?
- We gebruiken uw persoonsgegevens uitsluitend voor de doeleinden waarvoor deze zijn verzameld, en waar van toepassing, om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. We gebruiken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Uitvoering van de overeenkomsten: We verwerken uw persoonsgegevens om u de producten en diensten van uw keuze te leveren.
Klantenservice: We gebruiken uw informatie om u te ondersteunen in het gebruik van onze diensten. Dit omvat het gebruik van persoonsgegevens om problemen met producten en diensten vast te stellen, verkeerde transacties te herstellen, en bijvoorbeeld andere klantondersteuning gerelateerde diensten te leveren.
Klantcontact en communicatie: We gebruiken uw gegevens om in verband met onze dienstverlening met u te communiceren via e-mail, sms-berichten of andere elektronische media. Zo ontvangt u van ons facturen en kunnen wij met u communiceren, u herinneringen te sturen, problemen op te lossen.
Marketing: We willen u graag via e-mail, sms of andere elektronische media op de hoogte houden van onze producten en diensten. U heeft het recht om u te allen tijde af te melden voor deze informatievoorziening. Afhankelijk van uw voorkeuren kunt u zich uitschrijven of contact opnemen met onze aftersales afdeling om dit voor u te doen.
Veiligheid, beveiliging en beslechting van geschillen: We gebruiken uw gegevens om de veiligheid, integriteit en bescherming van onze producten, diensten en klanten te waarborgen. Zo verwerken we uw gegevens voor het opsporen en voorkomen van fraude, diefstal en ander misbruik van onze diensten. In voorkomend geval kunnen we uw gegevens gebruiken in het kader van geschillenbeslechting, om nakoming van de overeenkomst met u af te dwingen, om onze rechten jegens derden af te dwingen, of onszelf te verdedigen tegen vorderingen of beweringen van derden.
Wettelijke verplichtingen: We kunnen uw informatie verwerken om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, bijvoorbeeld het bijhouden van een administratie of om te voldoen aan legitieme verzoeken van bevoegde autoriteiten (bijvoorbeeld politie/justitie).
Verbetering en personalisering van onze producten en diensten: We gebruiken uw persoonsgegevens om onze producten en diensten te verbeteren. Inzicht in klikgedrag en zoekresultaten op onze website kunnen ons bijvoorbeeld helpen om nieuwe productfuncties te prioriteren of deze te identificeren.
Onderhoud, ontwikkeling en incidentmanagement: Indien u problemen ondervindt met één van onze producten of diensten, kan het zijn dat we persoonsgegevens, zoals uw naam moeten verwerken om het betreffende probleem op te lossen. We verwerken uw persoonsgegevens ook voor sommige interne operationele processen, bijvoorbeeld wanneer we klantgegevens naar een nieuwe database overbrengen.
Uitvoering van algemene bedrijfsprocessen, intern management en managementrapportage: Om onze bedrijfsactiviteiten te kunnen uitvoeren, gebruiken we uw persoonsgegevens voor algemene bedrijfsprocessen. We verwerken uw gegevens bijvoorbeeld voor archiveringsdoeleinden, managementrapportages, audits en andere administratieve doeleinden.
Met wie delen we uw persoonsgegevens?
We delen uw persoonsgegevens met derden zoals installateurs, leveranciers, klantenservice en klanten (bijv. zakelijke klanten/werkgevers) en andere partners, afhankelijk van de producten en de diensten die u gebruikt. We delen uw gegevens:
- Voor zover nodig om onze bedrijfsactiviteiten uit te voeren, onze diensten te verlenen en mogelijk te maken.;
- In gevallen waarin u ons uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven om dit te doen;
- Als wij daartoe rechtmatig worden verzocht in het kader van rechtshandhaving, bijvoorbeeld voor onderzoek naar illegale activiteiten;
- Om in voorkomend geval onze overeenkomst met u te handhaven. Wanneer u bijvoorbeeld niet voor uw diensten heeft betaald, kunnen we uw informatie met een incassobureau delen;
- Om onze rechten naar derden toe af te dwingen of onszelf te verdedigen tegen vorderingen of beweringen van derden;
- Om de veiligheid, integriteit en bescherming van onze diensten te waarborgen.
Waar worden uw persoonsgegevens verwerkt?
Uw persoonsgegevens worden hoofdzakelijk verwerkt door ons personeel op ons kantoor te Amersfoort.
Voor zover wij persoonsgegevens doorgeven naar een land buiten de Europese Unie of een internationale organisatie, zien wij erop toe dat dit uitsluitend gebeurt naar die landen en organisaties die een passende bescherming van uw gegevens en rechten waarborgen in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), of indien dit anderszins is toegestaan onder de AVG.
Hoe lang bewaren we uw persoonsgegevens?
We bewaren uw persoonsgegevens uitsluitend zo lang deze nodig zijn voor de doelen waarvoor ze zijn verzameld of worden gebruikt en/of zolang dit wettelijk is vereist. Indien u onze diensten wilt opzeggen, vragen we u contact op te nemen met onze sales. Na opzegging verwijderen we uw persoonsgegevens zonder onnodige vertraging, maar met uitzondering van de informatie die we wettelijk verplicht zijn te bewaren. Wij zijn bijvoorbeeld wettelijk verplicht gegevens zoals kopieën van facturen gedurende zeven jaar te bewaren.
Toegang tot en beheer van uw persoonsgegevens
Hoe u deze persoonsgegevens kunt inzien of beheren, is afhankelijk van de producten en diensten die u gebruikt.
Als u bepaalde persoonsgegevens niet zelf kunt inzien, corrigeren of wissen, als u een kopie van uw persoonsgegevens wilt of als u een verzoek voor de beperking van verwerkingen wilt indienen, dan kunt u contact opnemen met onze aftersales. We reageren binnen 30 dagen na ontvangst van dergelijke verzoeken.
Wettelijke grondslag voor gegevensverwerking
We verzamelen en verwerken uw persoonsgegevens uitsluitend wanneer wij hiervoor een wettelijke grondslag hebben. De volgende grondslagen zijn van toepassing:
- De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van uw overeenkomst;
- De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van onze gerechtvaardigde bedrijfsbelangen, bijvoorbeeld; voor het kunnen uitvoeren van onze bedrijfsactiviteiten; ter archivering van informatie over uw afgenomen diensten; om fraude of misbruik van onze diensten op te sporen of te voorkomen; of ten behoeve van de beveiliging van ons netwerk en systemen;
- De verwerking is noodzakelijk om aan een wettelijke verplichting te voldoen, zoals de bewaarplicht voor administratieve gegevens of om bepaalde informatie na een politiebevel te delen voor strafrechtelijk onderzoek;
- Wanneer u ons uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven voor een verwerking, bijvoorbeeld voor het delen van gegevens met partners voor commerciële doeleinden.
Wanneer de bewerking berust op toestemming, heeft u te allen tijde het recht om uw toestemming in te trekken. In dat geval zullen we de betreffende verwerking van uw gegevens beëindigen. Het intrekken van de toestemming verandert de rechtmatigheid van de verwerking op basis van toestemming vόόr de intrekking daarvan niet.
Vragen en klachten
Indien u vragen heeft over de wijze waarop we uw persoonsgegevens gebruiken, kun u contact opnemen met ons kantoor.
Indien u het gevoel heeft dat een probleem niet afdoende is geadresseerd, heeft u ook het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.